Güncelleme, daha güçlü motor seçenekleri, iyileştirilmiş şarj kapasitesi ve uzatılmış menzil sunarak sürücülerin beklentilerini aşmayı hedefliyor. Bu hamle, Ford‘un elektrikli araç pazarındaki rekabetçiliğini artırırken, sürücülere daha dinamik bir sürüş deneyimi ve daha az şarj süresiyle daha fazla yol katetme imkanı sunuyor.
Ford‘un Mustang Mach-E elektrikli SUV modeli için ciddi bir güncelleme duyurduğu büyük haber, otomobil dünyasında heyecan yarattı. 2024 model yılı, aracın performans, menzil, şarj hızı ve hatta bir off-road hazır trim seçeneğiyle gelişimini müjdeliyor. Aracın RWD versiyonu, standart bataryayla 402 km ve genişletilmiş bataryayla 515 km menzil sunarken, her iki değer de önceki modele göre 32 km’lik bir artışı temsil ediyor. AWD GT trimi ise şarj başına 451 km yol alabiliyor, bu da 16 km’lik bir iyileşme anlamına geliyor. Ekstra menzil, Ford’un henüz tam olarak açıklamadığı, arka motorda ve kaputun altındaki diğer verimlilik iyileştirmeleri sayesinde sağlanıyor.
Standart bataryanın %10’dan %80’e şarj süresi neredeyse 6 dakika kısalırken, şimdi sadece 32 dakika sürüyor. Genişletilmiş paket için ise bu süre 36 dakika, 9 dakika gibi önemli bir iyileşme demek. Ne yazık ki, Ford bu şarj sürelerine ulaşmak için gerekli DC güç oranlarını henüz açıklamadı. RWD versiyonunun güç çıkışında bir değişiklik olmamasına rağmen, AWD Mustang Mach-E GT, 97 km/s hıza yarım saniye daha hızlı ulaşmasını sağlayan opsiyonel 995 dolarlık “Performans Yükseltmesi” ile geliyor. Bu, yükseltilmiş GT’yi etkileyici bir 3.3 saniyede hıza çıkarıyor, Ford‘un ifadesine göre hem Tesla Model Y Performans’ı hem de Porsche Macan 4 Elektrik’i geride bırakıyor. Yeni Rally trimi ise, GT’den 1 inç daha yüksek ve Performans yükseltmesi standart olarak sunulan yeni en üst trim. Ford, bu trimin özellikle toprak yollarda eğlenmek isteyenler için tasarlandığını belirtiyor. Beklenen menzili 426 km olan aracın, ekstra yükseklik ve performansı GT’ye göre biraz daha pahalıya mal oluyor.
2024 Ford Mustang Mach-E güncellenince daha da güçlendi, sanki telefon güncelliyorlar
Temel Select trimi, 39,995 dolardan başlayan üç farklı konfigürasyonla sunuluyor: RWD standart batarya, 43,495 dolarlık AWD standart batarya ve 46,995 dolara mal olan AWD genişletilmiş batarya. Premium trimi ise, 43,995 ila 49,995 dolar arasında değişen dört olası kombinasyonla gelebilir. GT’nin fiyatı 53,995 dolar ve performans yükseltmesi için ekstra 995 dolar, Rally ise 59,995 dolar. Bu son iki trim, daha büyük batarya ve AWD güç aktarımı ile geliyor.
Ne yazık ki, yeni Mach-E, bataryasının ve bazı bileşenlerinin kökeni nedeniyle 7,500 dolarlık federal vergi indirimine hak kazanmıyor. Bu durum, yaklaşık 41,000 dolara satılan Tesla Model Y Performans’a kıyasla bir dezavantaj yaratıyor. Ancak Ford, aracının üstünlüğünü ve farkı hak ettiğini vurgulamaktan çekinmiyor.
Bu güncelleme, Ford‘un elektrikli araçlar konusundaki yenilikçi yaklaşımını ve pazar liderliğini pekiştiriyor. Mustang Mach-E‘nin geliştirilmiş özellikleri, elektrikli araç sektöründe yeni bir standart belirlerken, kullanıcıların daha uzun menziller, daha kısa şarj süreleri ve daha üstün performans beklentilerini karşılıyor. Ford, bu güncellemelerle sadece mevcut müşterilerini memnun etmekle kalmıyor, aynı zamanda elektrikli araç piyasasında daha geniş bir kitleyi hedef alıyor. Özellikle off-road tutkunları için tasarlanmış yeni Rally trimi, aracın çeşitliliğini ve çok yönlülüğünü gösteriyor, bu da Ford‘un sürücülerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini ne kadar dikkate aldığını kanıtlıyor.