Fransızların duş jeli, ped, bulaşık, çamaşır deterjanı ve tuvalet kağıdı gibi alışmaları enflasyonla son bir yılda büyük oranda düştü.
Tüketici eğilimleri araştırmaları enflasyonla birlikte vatandaşların hijyen ürünleri alımını azalttığını ortaya çıkardı.
NielsenIQ verilerine göre, mağazalardan duş jeli, kadın pedi, bulaşık, çamaşır deterjanı ya da tuvalet kağıdı gibi ürünlerin satışlarında son bir yılda önemli ölçüde düşüş oldu.
Fransa’da hükümetin gelecek yıl bütçesine dair çalışmasında gıda enflasyonuna da değinmesi beklenirken, yeni bütçe yasasında gıda üreticileri ve süpermarketler arasındaki yıllık müzakerelerin tarihinin de öne alınması bekleniyor.
Büyük markalar, perakendecilerin özel markalı ürünlerine karşı yıllardır pazar kontrolünü elinde tutarken, NielsenIQ araştırmasında özel markalı ürünlerin satışlarının son dönemde arttığını da ortaya koydu.
Hükümet ve süpermarketler de önde gelen küresel gıda üreticileri olan Nestle ve Pepsico gibi dev markaları fiyatlar konusunda yeteri kadar esnek olmamakla suçluyor.
Fransa’nın en büyük market zincirlerinden olan Carrefour fiyat artışlarındaki firmaların ürünlerini küçültmesine tepki gösterdi.
Geçen hafta, fiyat indirimi olmadan küçülen yani gramajla maliyeti düşüren ürünlere “bu ürünün miktarı küçültüldü” yazılı etiketler yapıştırma kararı aldı.
Sosyal medyada da etiket kararı yorumlara neden oldu.
Siz ne dersiniz büyük marketlerin bu kararları
Türkiye’de de uygulanır mı?
Yorum sizin.